Spolu se statečným a neohroženým kovářem Mikešem se vydáváme na dobrodružnou cestu za vysvobozením zakletých princezen. Díky Mikešovi a jeho kamarádům poznáváme různá řemesla a povídáme si o tom, co dělá kovář, mlynář nebo truhlář. Jaké nástroje ke své práci potřebují a co užitečného s jejich pomocí dokáží vyrobit. I při ranním tvoření pracujeme s reálnými nástroji a ořezáváme třeba hůl, kterou bychom jako Mikeš mohli použít na udolání draka. Stavíme zámky z papírových roliček a vyrábíme zlé skřety s dlouhými vousy.
Ve čtvrtek si děti tentokrát vyzkoušely hru na drumbeny i s drumbeny a v pátek si do kroužku zveme žabáka Ferdu a jednu z jeho věrných kamarádek – mouchu Důvěru. Pomocí her zkoušíme, jaké to je, když můžeme někomu věřit – co když mám třeba provést kamaráda, který má zavázané oči a spoléhá, že do ničeho ani do nikoho nenarazíme. A co když padám a věřím, že mě ostatní zachytí. Děti si z her odnesli spoustu zážitků a povídali jsme si také o tom, v čem je pro nás důležité mít někoho, komu můžeme věřit a ke komu můžeme mít důvěru.
Prstová říkanka
K trpaslíku na večeři přicházejí páni čtyři,
větší PI, velký DI, menší MU, a malý ŽÍK.
Trpaslíka pozdravují, svoje jména opakují:
PI-DI-MU-ŽÍK.