Tento týden jsme pojmenovali po květnové výzvě, která má za cíl, aby lidé více přemýšleli, jak volba jejich dopravního prostředku ovlivňuje prostředí jejich měst, venkova, přírody. A co můžou udělat proto, aby prostředí kolem nás bylo příjemné a zdravé - třeba jet do práce/školy na kole! Zažili jsme ranní i odpolední cestu do školy na kole z Trutnova i Rtyně neb květnovou výzvu svou cestou do školy podpořila většina mravenčích školáků. Venkovní den jsme tento týden přesunuli na pondělí, abychom mohli v Trutnově shlédnout divadélko, ve kterém účinkoval Šíma. Perfektně jsme se bavili s čerty ve hře “Když makovice zrály…” Také jsme tematicky pozorovali dopravu, rozdělili jsme se na čtyři skupinky, každá pozorovala a sčítala provoz na jiném místě v centru Trutnova: u nádraží na straně kolejí i u silnice nebo na autobusovém nádraží. Přemýšleli jsme následně o výsledcích, kolik aut projelo, kolik autobusů přijelo nebo kolik vlaků odjelo.. a kolik přepravily cestujících? Co nám tato doprava přináší, co nám bere? Autobusem jsme se také dopravili do trutnovského Horního Starého Města a poznávali jsme knížky tamní knihovny. Do dopravy se školáci ponořili i v rámci angličtiny: “mean of transport and preposition, direction”. V matematice potom násobili kolik kol mají auta na parkovišti nebo třeba s různými dopravními prostředky procvičovali zlomky. Při tělocviku si zase zkusili jízdu zručnosti - přejet prkno, hodit míček, projet slalom či sjet prudký kopec, každý tak, jak zvládne. Jemná zručnost se nám hodila také při vystřihování a lepení papírových dopravních modelů, během chvíle nám po třídách jezdili auta, busy, náklaďáky, ale i hasiči :-)