11. 2. 2019–15. 2. 2019, Michal Šafránek Škola

Týden médií

Po jarních prázdninách jsme tematicky navazovali na komunikaci a věnovali jsme se médiím. Zkoumali jsme, co to média jsou, jaká známe, co nám přináší a jestli to, co slyšíme, vidíme či čteme, je vždy pravda. Listovali jsme v časopisech i novinách. V rámci českého jazyka jsme naťukli možnost psát školní časopis (těšte se, co Vás i nás čeká v dalších týdnech). Se staršími dětmi jsme začali objevovat možnosti, jak odhalit tzv. “fakenews”. Kromě jiného jsme v pondělí otevřeli občasnou odpolední aktivitu pro rodiny a školáky “celé Mraveniště čte”. V angličtině pracovali s tématy “my body and clothes” a v rámci tělocviku jsme zažili společnou radost z běžkování, kdy si tento sport vyzkoušela celá starší třída, tři školáci dokonce poprvé v životě! Nakonci jsme si i mohli vzít do ruky skleněnou medaili nebo si obléci dres závodníka z Jizerské 50. Ve čtvrtek jsme v rámci venkovního dne vyrazili do Hradce Králové objevovat regionální stanici Českého rozhlasu. Zažili jsme 100 krásných minut, kdy nás pan redaktor Karel Sladký provedl od vrátnice přes pracovny redaktorů, fonotéku, nahrávací studia, střižnu až po studio živého vysílání. Viděli i slyšeli jsme, jak se připravuje reportáž o nově objevených freskách, jak pracuje moderátor živého vysílání nebo jak střihač zvuku upravuje přeřeky při předtáčených reportážích. Vrcholným prožitkem byly vteřiny, kdy celá škola stála ve studiu živého vysílání, nad námi svítilo červené světlo “on air”, paní moderátorka mluvila a my všichni museli být naprosto potichu. Velká důvěra a zároveň zkušenost. Poté jsme se sami přenesli do role hlasatele a vyzkoušeli jsme si, jak náročné je číst zprávy na mikrofon. Po velmi intenzivní a prožitkové exkurzi, která nám umožnila poznat, jak funguje rozhlas, se přibližně pět školáků přihlásilo, že je to práce, kterou by chtěli dělat ;-) Z ČRo HK jsme zamířili do hradeckého Aquacentra městské lázně, kde jsme využili dovednosti získané v rámci právě dokončeného plaveckého kurzu, odpočívali jsme ve vířivce, profrčeli jsme tobogánem, houpali se ve vlnobití nebo skákali šipky či salta do vody. V pátek jsme pak mimo jiné reflektovali to, co jsme se naučili na čtvrtečním venkovním dnu a poslouchali jsme rozhlasové vysílání. Prožili jsme všichni velmi obohacující týden, kdy silné momenty učení zažili jak školáci, tak i dospěláci - ve třídě, na hřišti na běžkách či v hradeckém rozhlasu.